Καλώς ήλθατε στον κόσμο της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 4ου Γυμνασίου Λαμίας.

Καλώς ήλθατε στον ιστοχώρο της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 4ου Γυμνασίου Λαμίας.

Η Περιβαλλοντική Ομάδα δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 1998 από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου Πόλυ Ράγκου και Ιωάννη Σβώλη.

Αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας, που διακρίνονται για την ευαισθησία τους σε ζητήματα του περιβάλλοντος που ζουν και κινούνται.

Τα τελευταία χρόνια, η Ομάδα συντονίζεται από τους καθηγητές: Σβώλη Ιωάννη (ΠΕ 86), Πιλάτο Βασίλειο (ΠΕ01), Ζωβοΐλη Ευαγγελία (ΠΕ 04) και Αθανασίου Μάγδα (ΠΕ07).


Μέχρι σήμερα έχει υλοποιήσει τις εξής εργασίες:


ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΣΠΕΡΧΕΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ (1998-99)

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ (1999-2000)

ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ (Α' & Β' ΜΕΡΟΣ - ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ) (2000-01 & 2001-02)

ΞΗΡΙΑΣ, ΕΝΑ ΡΕΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ... (2002-03)

ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2003-04)

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ: ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2004-05)

ΛΑΜΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ (2004-05)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2005-06)
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ(2006-2007)

ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ (2007-08)

Ο ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ (2008-09)

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΤΗ (2009-10)

ΔΕΛΤΑ ΣΠΕΡΧΕΙΟΥ, ΕΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ (2010-11)

ΞΗΡΙΑΣ, ΕΝΑ ΥΔΑΤΙΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ (2010-11)

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ(2011-12)

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ(2011-12)
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ(2012-13)

ΕΔΑΦΟΣ-ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ(2012-13)
ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ (2013-14)
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ (2013-14)
ΟΙΤΗ: ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (2014-15)
ΟΙΤΗ: ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΝΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
(2014-15)
ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ
(2015-16)
ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
(2016-17)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΕΝΤΟΣ ΚΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ (2017-18)

ΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ (2018-19)

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Επίσκεψη της Περιβαλλοντικής Ομάδας στον Ξηριά


Την Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012, η Περιβαλλοντική Ομάδα, της Τρίτης Τάξης του 4ου Γυμνασίου Λαμίας, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στον ποταμό Ξηριά Λαμίας. Η επίσκεψη υλοποιήθηκε με την βοήθεια τον υπεύθυνων καθηγητών της περιβαλλοντικής ομάδας του 4ου Γυμνασίου, κας  Γρηγορία Μιχαηλίδου και κου Ιωάννη Σβώλη  και με την συνεργασία του Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Στυλίδας-Υπάτης.
Στις 8:30 μμ αναχωρήσαμε από το σχολείο, με προορισμό τον ποταμό Ξηριά. Μετά από δεκαπέντε λεπτά πεζοπορίας  φτάσαμε  στο ξωκκλήσι της Αγίας Παρασκευής, που βρίσκεται βορειοανατολικά της πόλης και ανατολικά του νοσοκομείου όπου μας περίμεναν οι εκπαιδευτικοί του ΚΠΕ, κοι Γεώργιος Κουραβάνας και Παναγιώτης Κουτμάνης .
Ακολουθήσαμε τον παραποτάμιο δρόμο, έως το παλαιό υδραγωγείο της πόλης της Λαμίας, όπου και σταματήσαμε. Μας εντυπωσίασε η άγρια βλάστηση της περιοχής, τα πολλά κρυστάλλινα νερά, και το αξιοθαύμαστο πετρόκτιστο υδραγωγείο,  που δυστυχώς είναι αφημένο στη φθορά του χρόνου και στο έλεος των ανθρώπων που του αφαιρούν αγκωνάρια. Οι εκπαιδευτικοί του ΚΠΕ, αρχικά μας ενημέρωσαν για τη σημασία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή και ακολούθησε συζήτηση για όλα αυτά τα  θέματα.
Έγινε λόγος για την ρύπανση που δέχεται το ποτάμι και η γύρω περιοχή,  από τις διάφορες ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως τα παραδοσιακά ποιμνιοστάσια με τα απόβλητά τους,  τα οποία λειτουργούν ως ιδανικό περιβάλλον για την ανάπτυξη μικροβιακών φορτίων και δημιουργούν εστίες μόλυνσης  και νιτρική ρύπανση για τα νερά του ποταμού, καθώς επίσης τα κάθε είδους σκουπίδια που απορρίπτονται στις όχθες του ποταμού. Ένα επίσης σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με την καταπάτηση μέρους της όχθης  στην περιοχή νότια της Ξηριώτισσας.
Τέθηκε για μια ακόμη φορά του θέμα της προστασίας της περιοχής, μέσα από τη μετατροπή της σε ένα πάρκο,  που να περιλαμβάνει βοτανικό κήπο, σημεία ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς και υπαίθριες δραστηριότητες όπως μονοπάτια, διαδρομές mountain bike, πίστες αναρρίχησης κά.
Κατά μήκος της διαδρομής που ακολουθήσαμε πηγαίνοντας αλλά και στην επιστροφή, ήταν  εμφανείς οι σωροί σκουπιδιών και άλλων αδρανών υλικών (μπάζα), που κάποιοι προφανώς κάτοικοι της πόλης μας σε μία «κρίση» περιβαλλοντικής και γενικότερης πολιτισμικής ευαισθησίας, είχαν διασκορπίσει στο χώρο, δημιουργώντας αποκρουστικές εικόνες και ακατάλληλο περιβάλλον για την ανάπτυξη της άγριας ζωής.  

Ηλίας Κολοκυθάς-Παπαγεωργιάδης, Γ’ Τάξη







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου