Καλώς ήλθατε στον κόσμο της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 4ου Γυμνασίου Λαμίας.

Καλώς ήλθατε στον ιστοχώρο της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 4ου Γυμνασίου Λαμίας.

Η Περιβαλλοντική Ομάδα δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 1998 από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου Πόλυ Ράγκου και Ιωάννη Σβώλη.

Αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας, που διακρίνονται για την ευαισθησία τους σε ζητήματα του περιβάλλοντος που ζουν και κινούνται.

Τα τελευταία χρόνια, η Ομάδα συντονίζεται από τους καθηγητές: Σβώλη Ιωάννη (ΠΕ 86), Πιλάτο Βασίλειο (ΠΕ01), Ζωβοΐλη Ευαγγελία (ΠΕ 04) και Αθανασίου Μάγδα (ΠΕ07).


Μέχρι σήμερα έχει υλοποιήσει τις εξής εργασίες:


ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΣΠΕΡΧΕΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ (1998-99)

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ (1999-2000)

ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ (Α' & Β' ΜΕΡΟΣ - ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ) (2000-01 & 2001-02)

ΞΗΡΙΑΣ, ΕΝΑ ΡΕΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ... (2002-03)

ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2003-04)

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ: ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2004-05)

ΛΑΜΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ (2004-05)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2005-06)
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ(2006-2007)

ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ (2007-08)

Ο ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ (2008-09)

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΤΗ (2009-10)

ΔΕΛΤΑ ΣΠΕΡΧΕΙΟΥ, ΕΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ (2010-11)

ΞΗΡΙΑΣ, ΕΝΑ ΥΔΑΤΙΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ (2010-11)

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ(2011-12)

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ(2011-12)
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ(2012-13)

ΕΔΑΦΟΣ-ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ(2012-13)
ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ (2013-14)
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ (2013-14)
ΟΙΤΗ: ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (2014-15)
ΟΙΤΗ: ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΝΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
(2014-15)
ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ
(2015-16)
ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
(2016-17)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΕΝΤΟΣ ΚΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ (2017-18)

ΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ (2018-19)

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Έξυπνες ενέργειες για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι



Μερικές μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να φέρουν σημαντική μείωση του λογαριασμού του ρεύματος, αλλά και να περιορίσουν τις ανάγκες για παραγωγή ενέργειας. Δεδομένου ότι η παραγωγή ενέργειας σχετίζεται άμεσα  με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα και γενικότερα τα αέρια του θερμοκηπίου, μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σημαίνει περιορισμός των κλιματικών αλλαγών

Απλές συνήθειες που έχουν όλοι και εν αγνοία τους προκαλούν μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας μπορούν να γίνουν εύκολα παρελθόν και αυτό θα έχει άμεσο αποτέλεσμα στην οικογενειακή οικονομία αλλά και στο περιβάλλον.

 Για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή

  • Μείωση της φωτεινότητας της οθόνης. Η επιπλέον φωτεινότητα αυξάνει την μείωση της φωτεινότητας της οθόνης. Η επιπλέον φωτεινότητα αυξάνει την κατανάλωση.
  • Αναστολή λειτουργίας (hibernation) αντί για κατάσταση αναμονής (standby).
  • Τακτοποίηση του σκληρού δίσκου. Όσο πιο γρήγορα και σωστά δουλεύει, τόσο λιγότερη ενέργεια καταναλώνει.

Για την τηλεόραση και άλλες ηλεκτρικές συσκευές

  • Επιλογή συσκευών υψηλής ενεργειακής απόδοσης (κατηγορίας Α ή Α+). Επιλογή συσκευών υψηλής ενεργειακής απόδοσης (κατηγορίας Α ή Α+). Μπορεί να εξοικονομηθεί ως και 46% της ενέργειας.
  • Σβήσιμο των συσκευών από το διακόπτη και όχι από το τηλεκοντρόλ. Αφήνοντάς τες να λειτουργούν σε κατάσταση αναμονής, συνεχίζουν να καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια

Για το μπάνιο

  • Επιλογή πλυντηρίου ρούχων υψηλής ενεργειακής κατηγορίας (Α+, Α++, Α+++).
  • Χρήση σύγχρονων απορρυπαντικών και προγραμμάτων χαμηλότερων θερμοκρασιών.

Για την κουζίνα

  • Αντικατάσταση της ηλεκτρικής κουζίνας με φούρνο μέσης χωρητικότητας, ενεργειακής κατηγορίας C με αντίστοιχη ενεργειακής κατηγορίας Α επιτυγχάνει εξοικονόμηση ενέργειας ως και 27%.

·      Μαγείρεμα με σκεπασμένη την κατσαρόλα σε χαμηλότερη θερμοκρασία ή με χύτρα ταχύτητας. Με αυτόν τον τρόπο – και κυρίως μαγειρεύοντας με χύτρα – εξοικονομείται ηλεκτρική ενέργεια 30-60%.

  • Όταν η βάση του σκεύους είναι μικρότερη από τη μαγειρική εστία, σπαταλιέται το 20-30% της θερμότητας και της ηλεκτρικής ενέργειας.
  • Σβήσιμο της εστίας ή του φούρνου λίγα λεπτά προτού ολοκληρωθεί το μαγείρεμα.
  • Επιλογή πλυντηρίου πιάτων ενεργειακής κατηγορίας Α+. Έτσι εξοικονομείται ενέργεια ως 21%. Χρήση προγραμμάτων μικρής διάρκειας, για σκεύη λιγότερο λερωμένα. Τακτικός καθαρισμός του φίλτρου και ελέγχους του σωλήνα παροχής νερού στο σημείο σύνδεσης.
  • Ένα ψυγείο ενεργειακής κατηγορίας Α+ εξοικονομεί ως 41% ενέργειας. Το ψυγείο πρέπει να είναι σε σωστό σημείο, μακριά από θερμαντικά σώματα, ηλεκτρική κουζίνα, πλυντήριο και μέρη που βλέπει ο ήλιος. Πρέπει να γίνεται τακτική απόψυξη, αν το ψυγείο δεν το κάνει αυτόματα. Ο πάγος πάχους 6 χιλιοστών αυξάνει κατά 30% την κατανάλωση.

Γενικά

  • Διατήρηση του θερμοστάτη σε σταθερή θερμοκρασία, ως 20 βαθμούς Κελσίου, γιατί οι μεγάλες διακυμάνσεις αυξάνουν την κατανάλωση. Για κάθε επιπλέον βαθμό ξοδεύετε ως και 10% περισσότερη ενέργεια και βέβαια περισσότερα χρήματα
  • Τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα. Ο ηλεκτρικός θερμοσίφωνας αποτελεί μία από τις πλέον ενεργοβόρες συσκευές ενός νοικοκυριού με κατανάλωση 2,5-4 kw ανά ώρα. Η εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας για παραγωγή ζεστού νερού που προκύπτει από την τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα είναι της τάξης του 60-74%.
  • Τα θερμαντικά σώματα δεν πρέπει να καλύπτονται με κουρτίνες ή καλύμματα, γιατί μειώνεται σημαντικά η απόδοσή τους.
  • Περιορισμός των θερμικών απωλειών με μόνωση των χαραμάδων σε πόρτες και παράθυρα. Κλείσιμο παντζουριών το βράδυ.
  • Χρήση λαμπτήρων LED. Μπορεί να εξοικονομηθεί ως και το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει ένας κοινός λαμπτήρας πυρακτώσεως.
  • Χρήση σύγχρονων κλιματιστικών μονάδων με τεχνολογία inverter. Καταναλώνουν τρεις φορές λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια.
  • Ρύθμιση του κλιματιστικού στους 26 βαθμούς Κελσίου το καλοκαίρι και στους 20 βαθμούς το χειμώνα. Κάθε φορά που ένας θερμοστάτης ρυθμίζεται έναν βαθμό πάνω (το καλοκαίρι) ή έναν βαθμό κάτω (το χειμώνα), ο καταναλωτής κάνει οικονομία 7-10%.
  • Ο ανεμιστήρας μπορεί να δροσίσει ικανοποιητικά κάθε χώρο.
  • Κλείσιμο παραθύρων ενώ η θέρμανση λειτουργεί.

1 σχόλιο: